Gezi Direnişi’nin 9. Yılında Yurttaşlar Taksim’de…
Gezi Direnişi’nin yıldönümünde yapılacak anma öncesinde polis, kitlenin toplanacağı sokağa otobüs park etti. Yapılan görüşmeler sonrası araçlar sokaktan çekildi. Taksim Dayanışması pankartı ardında yurttaşlar toplanmaya başladı.
Taksim Dayanışması’nın çağrısıyla yapılacak olan Gezi Direnişi’nin 9. yılı anması öncesinde polis, kitlenin toplanması beklenen Makine Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi’nin bulunduğu sokağa otobüs çekti.
Taksim Dayanışması, Gezi Direnişinin 9. yıldönümü dolayısıyla yaptığı açıklamada yurttaşları bu akşam saat 19.00’da Taksim’e çağırdı.
Gezi Davası’nda verilen hukuksuz kararların ardından yapılacak ilk anma öncesinde polis, kitlenin toplanacağı Makine Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi’nin bulunduğu İpek Sokak’a 3 otobüs çekti.
Yapılan görüşmeler sonrası polis araçları daha sonra sokaktan alındı.
Araçların alınmasıyla Gezi'nin 9. yıldönümü için yurttaşlar sokakta toplanmaya başladı.
Eylem öncesi Taksim Meydanı'na çıkmak isteyen TİP üyelerine polis müdahale etti, yaklaşık 50 kişi gözaltına alındı.
"HER YER GEZİ, HER YER DİRENİŞ"
18.30'da yurttaşlar Makine Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi’nin önünde toplanmaya başladı.
Coşkulu kalabalık, "Her yer Gezi, her yer direniş," "Gezi'de düşene, dövüşene bin selam" sloganları attı.